Honlapunk első lépésként új alakot öltött, de eze átalakítás még nem jelenti a munkálatok végét. Várhatóan az elkövetkező 2 hónapban folyamatos fejlődést láthatnak majd. Az átmeneti esetleges kellemetlenségekért szíves elnézésüket kérjük. Bővebben...
Időjárás állomás Ágfalván!
2013.03.19.
Az Önkormányzat épületének tetején látható időjárás állomás már élesben közvetít az adatokat. Bővebben...
A digitális fejlődésnek köszönhetően a
jövőben Ágfalva településen lehetőség nyílik az ügyek elektronikus
intézése.
Az elektronikus közigazgatás fejlesztését
támogató programok és megoldások hatására már önkormányzatunknál is
elérhetővé váltak egyes ügyintézési szolgáltatások elektronikus úton.
Ezeket otthon is igénybe vehetik, tértől és időtől függetlenül!
Az e-önkormányzati ügyintézés helyszíne az
Önkormányzati Hivatali Portál, amely a
https://ohp.asp.lgov.hulinken érhető el magánszemélyek
és jogi személyek, vállalkozások számára egyaránt.
A honlapon megjelenő szolgáltatások köre
egyre bővül, egyre több ügyintézési lehetőséget nyújt Önnek vagy
cégének.
A Portálon jelenleg az alábbi
szolgáltatás-csoportok érhetők el:
Ügyindítás
A Portálon lehetősége nyílik különféle
űrlapok kitöltésére és ezáltal a papíralap helyett elektronikus
ügyindításra. A szolgáltatás segítségével az elektronikusan kitöltött és
benyújtott kérelmei, beadványai bármilyen egyéb teendő nélkül (postázás,
személyes megjelenés) továbbításra kerülnek hozzánk.
Jelenleg helyi adó, ipar- és kereskedelem,
illetve egyéb hatósági ügyekben van lehetőség űrlap benyújtására.
Amennyiben azonban nem talál a kívánt
ügytípushoz formalizált űrlapot a Portálon, úgy lehetősége van
szabadszöveges elektronikus beadványon keresztüli ügyindításra is (https://epapir.gov.hu).Tekintse
meg a jelenleg elérhető
teljesügykör-listát!
Adóegyenleg lekérdezés
A szolgáltatás segítségével lekérdezheti az
önkormányzatunkhoz tartozó helyi adó egyenlegét. A lekérdezés során
egyszerűen azonosítja magát, majd megadja az adóazonosító jelét vagy a
vállalkozása adószámát, és máris megismerheti a személyes vagy képviselt
cég nyilvántartott adóegyenlegét. Természetesen más személy vagy
vállalkozás esetében akkor tudja igénybe venni ezt, ha érvényes és
egyúttal a helyi adóhatósághoz benyújtott meghatalmazással rendelkezik.
Ezt a meghatalmazást az e-szolgáltatás a háttérben ellenőrzi, külön
teendője nincs.
Ügykövetés
Elektronikus azonosítást követően a korábban
Portálon elektronikusan elindított helyi önkormányzati ügyeinek
státuszát is nyomon követheti. A Portál három státuszról ad Önnek
visszajelzést: folyamatban, lezárt vagy minden ügy. Jelenleg
kizárólag a saját ügyeire vonatkozó információkat kérhet le.
Próbálja ki, segítünk hogyan!
1. Általános előfeltételek:
A szolgáltatás használatához az alábbi
feltételek szükségesek:
• IE 11 (vagy frissebb), Mozilla Firefox 57
(vagy frissebb), vagy Google Chrome 62 (vagy frissebb) böngésző;
• KAÜ azonosítás (Ügyfélkapu, Részleges Kódú
Telefonos Azonosítás, és hamarosan az eSzemélyivel történő chip alapú
azonosítás);
• Ha a Rendelkezési Nyilvántartásban kizárta
az elektronikus ügyintézést, a szolgáltatásokat saját nevében nem tudja
használni.
Ha elakadna az ügyintézésben, akkor ajánljuk
figyelmébe, hogy a Portálon megtalálható valamennyi funkció részletes
leírása és az oldal használatával kapcsolatos jogok és feltételek
(ÁSZF), tájékozódjon ott is!
2. Regisztráció, a szolgáltatás
igénybevétele
A Portál bárki számára elérhető, egyes
funkciók szabadon használhatók, más funkciók azonban regisztrációhoz
kötöttek. Az első belépéskor létrejön az ASP személyes fiók, amelyben
különféle személyre szabott beállítások és adatok adhatók meg, amelyek
természetesen később módosíthatók.
Az azonosítást követően, az ügyintézés
megkezdéséhez először válassza ki Önkormányzatunkat! (Az ügyintézési
szolgáltatások köre településenként eltérhet.)
Sikeres regisztrációt, bejelentkezést
követően, az Önkormányzat kereső menüpontban tudja kiválasztani az
Önkormányzatot. Amennyiben korábban már regisztrált és megjelölt
alapértelmezett önkormányzatot, akkor a baloldali menüvel azonnal az
alapértelmezett önkormányzat kiválasztott szolgáltatására navigálhat el.
3. Ügyindítás
Az ügyindítás tulajdonképpen nem más, mint
egy elektronikus űrlap benyújtása. Kattintson az Ügyindításra, válasszon
ágazatot, és ügytípust, használja a szűrőket! A szűrés után a lekérdezés
gombra kattintva megjelennek az elérhető űrlaptípusok, majd az
űrlapkitöltő alkalmazás segítségével töltse ki értelemszerűen az
űrlapot.
Ne ijedjen meg, a szolgáltatás néhány adatát
előre feltöltheti, ezeket módosíthatja, ha eltérést tapasztalna.
Ne feledje el beküldés előtt ellenőrizni a
feltöltött űrlapot!
Lehetősége van a kérelméhez dokumentumokat is
csatolni, amelyeket hitelesíteni szükséges, ennek menetéről a rendszer
részletes tájékoztatás nyújt.
Ha végzett válassza a beküldést és űrlapja
elindul hozzánk!
Megjegyzendő, hogy az űrlapok listázásánál a
csoportképzés szerinti év az űrlap bevezetésének kezdetét mutatja. Az
eljárás módja megadása nélkül az űrlapok nem listázódnak és az
űrlapkitöltés nem indítható. Az eljárás módja megkezdett űrlapkitöltés
közben már nem változtatható.
4. Ügykövetés
Az ügykövetés igénybevételével tájékoztatást
kaphat az Önkormányzatunknál folyamatban levő, a Portálon elektronikusan
indított ügyének ügyintézési állapotáról. Háromféle állapot szerinti
szűrés érhető el: folyamatban, lezárt vagy minden ügy. Jelenleg
kizárólag a saját ügyekre vonatkozó információk kérhetők le.
Kattintson az Ügykövetésre, válasszon a
státusz szerinti szűrők közül és nyomja meg a lekérdezés gombot. Ennyi
az egész!
Fontos, hogy az ügykövetés szolgáltatás
kiválasztásakor a Portál a háttérben ellenőrzést folytat le a RNY
alaprendelkezés tekintetében: vizsgálja, hogy tett-e kizáró rendelkezést
az e-ügyintézésre vonatkozóan. Amennyiben tett, úgy egy hibaüzenetben
kap tájékoztatást arról, hogy az elektronikus ügyintézést tiltó
rendelkezés miatt a szolgáltatást annak feloldásáig nem veheti igénybe.
5. Adó-egyenleg lekérdezés
Kattintson az Adóegyenleg lekérdezésre! Adja
meg adóazonosító jelét, vagy képviseltje adóazonosító jelét! Figyeljen a
megfelelő karakterek bevitelére!
Ha képviselt adó-egyenlegét kérdezi le, ne
feledje a jelölőnégyzet pipálását. Fontos, hogy ehhez meghatalmazás
szükséges, ha ilyennel nem rendelkezik korábbról rendszerünkben, nem
fogja megkapni az egyenleget.
Ha kész, nyomja meg a lekérdezést és már
látja is az egyenleget!
Tájékoztató Online Ügyintézésről
Egy vállalkozás üzemeltetése sosem egyszerű feladat, de a helyi iparűzési adó bevallás már nem jelent gondot. Intézze hivatalos ügyeit elektronikusan!
Egy új Iroda berendezése sosem egyszerű feladat, de az adóegyenleg lekérdezése már nem jelent gondot. Intézze hivatalos ügyeit elektronikusan!
Az új szokások kialakítása sosem egyszerű feladat, de a gépjárműadó mentesség bejelentése már nem jelent gondot! Intézze hivatalos ügyeit elektronikusan!
Egy szálláshely beindítása sosem egyszerű feladat, de annak nyilvántartásba vétele már nem jelent gondot! Intézze hivatalos ügyeit elektronikusan!
Egy esküvő megszervezése sosem egyszerű feladat, de a születési anyakönyvi kivonat kiállítása már nem jelent gondot! Intézze hivatalos ügyeit elektronikusan!
Egy vállalkozás bővítése sosem egyszerű feladat, de a behajtási engedélyek kérése már nem jelent gondot! Intézze hivatalos ügyeit elektronikusan!
A továbbtanulás finanszírozása sosem egyszerű feladat, de a szociális támogatási kérelem benyújtása nem jelent gondot! Intézze hivatalos ügyeit elektronikusan!